Idén negyedik alkalommal adták a Telenor Magyarország és a Transparency International Magyarország által közösen alapított díjat az ország két olyan vállalatának, amelyek üzleti magatartásukkal példát mutatnak minden cég számára. Nagyvállalati kategóriában a Grundfos Magyarország Gyártó Kft., míg a kis- és középvállalatok között a Biofilter Környezetvédelmi Zrt. lett a díj idei nyertese.
Az elmúlt négy évben bebizonyosodott, hogy szerencsére számos olyan cég működik Magyarországon, amely nemcsak szabálykövető magatartással, sikeres üzleti eredményekkel, hanem tisztességes működéssel, sőt, határozott korrupció-ellenes kiállással is követendő példát nyújt.
„Négy éve úgy döntöttünk, nem elég, ha csak a Telenoron belül fejlesztjük a tisztességes vállalati magatartást és a korrupció elleni kiállást. Fontos küldetésünk, hogy terjesszük az etikus értékeket az üzleti környezetben is. Büszke vagyok az idei díjazottjainkra, szeretnénk velük közösen megmutatni, hogy hosszú távon csak a tisztességes vállalatok lehetnek igazán sikeresek. Az ő példájuk is azt bizonyítja, hogy a vezetők személyes példamutatása a legfontosabb, elsősorban nekik kell biztos és stabil értékrendet képviselniük ahhoz, hogy a csapatuk kövesse őket. Enélkül a legjobb etikai kódex is csak egy darab papír marad.” – mondta el Banovic Aleksandra, a Telenor Magyarország digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a díj átadásakor, a Figyelő Top200 Gálán.
A Grundfos Magyarország Gyártó Kft. pályázatával kapcsolatban a zsűri kiemelte, hogy a vállalat etikai kódexében számos, korrupciót feldolgozó esettanulmány is helyett kapott. A családi vállalkozásként indult cégnél ugyanis fontosnak tartják a lehetséges veszélyek interaktív feldolgozását, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, milyen apróságok miatt eshet csorba egy vállalkozás jó hírnevén.
A Biofilter Környezetvédelmi Zrt. már az alapításnál gondosan odafigyelt arra, hogy értékrendjük szervesen integrálódjon a vállalati stratégiába. Nemcsak saját dolgozóik körében, hanem összesen 4600 partnerüknél érvényesítik etikus vállalásaikat, így példamutató szerepet töltenek be, valamint kimagasló edukációs és civilizációs hatást fejtenek ki az iparágra. Partnereiktől is a stratégiába illesztett értékrendet és szigorú minőségellenőrzést várnak el, melyhez minden segítséget megadnak.
Martin József Péter, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: „Az utóbbi idők fejleményei azt mutatják, hogy ma már a tisztesség eurómilliókban mérhető. A befektetők és fogyasztók akár napok alatt hátat fordíthatnak azoknak a vállalatoknak, amelyek visszaélnek a bizalmukkal. Az átlátható működés és az integritás nemcsak a cégek jól felfogott érdeke, hanem a magyar gazdaság versenyképesség-javulásának alapvető feltétele. Ebben itt, mindnyájunknak van felelőssége.”