Szakaszosan csökkenti a műanyag-csomagolás mértékét a Lidl saját márkás termékein

Szakaszosan csökkenti a műanyag-csomagolás mértékét a Lidl saját márkás termékein

Szakaszosan eltűnik a felesleges műanyag a Lidl saját márkás termékeiről – közölte az élelmiszerlánc.

Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: az elképzelések alapján augusztustól, a korszerűsödött csomagolásnak hála, az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, aminek eredményeként Magyarországon minden évben közel öt tonnával kevesebb fóliát kell ezután csomagolásra felhasználni.

Közleményükben ismertetik: a Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a gyártmányok és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik, és segíti az újrahasznosítási folyamatok innovációját a árukínálat 70 százalékát kitevő saját márkás portékák csomagolásánál.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője nyomatékosította: más árucsoportoknál is a legmegfelelőbb csomagolás kialakítására törekszenek. Az áruházakban és logisztikai központokban a munkafolyamatok esetén keletkezett műanyagok és fóliaanyagok több mint 90 százalékát újrahasznosítják.

Az 1930-as években Németországban hozott létre Lidl dinamikusan fejlődő élelmiszerlánc Magyarországon. A cég 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma ugyanakkor immáron nagyjából 160 áruházzal van jelen, és közel négyezer munkavállalót foglalkoztat. A vállalat termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.

mti