Felgyorsul a Ford átalakulása: önálló autóipari egységek alakulnak az elektromos járművek nagyobb mérvű piaci bevezetése, a vállalati működés megszilárdítása és az értékteremtés érdekében

Felgyorsul a Ford átalakulása: önálló autóipari egységek alakulnak az elektromos járművek nagyobb mérvű piaci bevezetése, a vállalati működés megszilárdítása és az értékteremtés érdekében

A Ford tovább folytatja átfogó autóipari tevékenységének módosítását, felgyorsítva ultramodern, elektromos, hálózathoz kapcsolódó járműveinek fejlesztését és széles körű elterjesztését, mindeközben mindazonáltal fokozza a cég működési teljesítményét, és mérnöki és ipari képességeinek egész kiaknázására törekszik.

„Nem ez az első eset, hogy a Ford újragondolja a jövőt, és a saját útját járja,” mondta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. „Most példa nélküli lehetőségünk nyílik arra, hogy mi legyünk a hálózathoz kapcsolódó és elektromos járművek izgalmas, új korszakának főszereplői, hogy vásárlóinknak a Ford legjavát nyújthassuk, és ténylegesen hozzájáruljunk bolygónk egészségéhez.”

Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója múlt évben májusban ismertette a Ford+ tervet, melyet a cég legnagyobb lehetőségének nevezett a növekedésre és az értékteremtésre onnantól, hogy Henry Ford megkezdte a T-Modell tömeggyártását. Két különálló, de stratégiailag egymásra épülő autóipari üzletág (a Ford Blue és a Ford Model e) megalakításával, ezenkívül a modern Ford Pro üzletág hozzájárulásával kibontakozhat a Ford+ tervben rejlő egész potenciál, elősegítve a növekedést és az értékteremtést, és olyan helyzetbe hozva a Fordot, hogy felülmúlhatja a többi nagy múltú autógyártót és az elektromos járművek piacán jelentkező új vetélytársait is.

„Óriási előrelépést értünk el, méghozzá rövid idő alatt. Egy sor sikeres modellt dobtunk piacra az egész világon, és a korszerű elektromos autóink, példának okáért az F-150 Lightning és a Mustang Mach-E iránti kereslet minden várakozást felülmúl,” nyilatkozta Farley. „A Ford+ tervvel azt akarjuk elérni, hogy újra egy igazán nagyszerű, a világot átformáló vállalattá váljunk, ám ez a folyamat óriási odafigyelést igényel. Mindent bevetünk a siker érdekében. Különálló, de egymást kiegészítő vállalkozásokat hozunk létre; jó példa erre a Ford Model e, ami a startupok dinamikus lendületét és innovációját kölcsönzi számunkra, és ehhez társul a Ford Blue ipari know-how-ja, volumene és olyan ikonikus márkái, mint a Bronco. Mindez csupa olyan előny, amiről a startupok csak álmodhatnak.”

A változás hajtóereje annak felismerése volt, hogy új szemléletre, tehetségekre és – végezetül – szervezetekre van szükség ahhoz, hogy minden korlát elháruljon a Ford elektromos hajtású, és digitálisan összekapcsolt járműveinek és szolgáltatásainak fejlesztése és elterjesztése útjából, ugyanakkor maradéktalanul kiaknázhatók legyenek a társaság ikonikus belsőégésű járműcsaládjában rejlő opciók is.

A Ford Model e megalakításának ötletét a Ford GT-t, a Mustang Mach-E SUV-t és az F-150 Lightning pickupot fejlesztő kisebb, az adott feladatra összpontosító Ford csapatok, sőt még a Ford konkrétan erre a célra megvalósított kínai EV-részlegének sikere adta.

„A Ford Model e lesz a Ford innovációját és növekedését biztosító centrum; a Föld legjobb szoftver-, elektromos- és autóipari tehetségeiből álló csapata dolgozik ezután azon, hogy hihetetlenül jó elektromos járműveket és digitális élményeket alkossanak a Ford-vásárlók új generációi részére,” hangoztatta Farley.

„A Ford Blue küldetése, hogy jövedelmezőbbé és izgalmasabbá tegye a belsőégésű motoros gépkocsik üzletágát, megerősítse sikeres és ikonikus járműcsaládjainkat, és – rendkívüli szolgáltatások és élmények révén – tovább fokozza ügyfeleink lojalitását. A Ford Blue érdemben azt jelenti, hogy az egy évszázad alatt összegyűlt ipari tudásunkat optimálisan hasznosítsuk a jövő építésében. Ez a csapat minden erejével arra törekszik, hogy piacvezető minőséget biztosítson, minden tevékenységünkben kiiktassa a hulladék termelődését, maximalizálja a cash flow-t, és optimalizálja ipari lábnyomunkat.”

A Ford Model e és a Ford Blue önálló üzletágként működnek ezt követően, de összehangoltan, egymást támogatva dolgoznak – éppen úgy, mint a Ford Pro, amely felettébb mértéktartó ügyintézést nyújt a kereskedelmi és kormányzati ügyfelek részére, úgyszintén kínálva tradícióknak megfelelő és elektromos hajtású járműveket, ugyanakkor szoftverek, töltési potenciálok, finanszírozások, szolgáltatások és támogatások egész csomagját a Ford és nem Ford termékekhez szintén. A Ford Model e és a Ford Blue a Ford Drive mobilitás üzemelését is hasznosan támogatja ezt követően.

Ford Model e feladata:

Bevonzani és megtartani a legjobb szoftver-, mérnöki-, tervező- és UX-tehetségeket, ezenfelül tökéletesíteni azokat a modern technológiákat és elképzeléseket, amelyeket a Ford társaság egész működési spektrumán alkalmazhatók;

Az áttörést jelentő, nagy sorozatban gyártható elektromos és hálózathoz csatlakoztatott áruk és szolgáltatások tervezése, piacra dobása és széles körű elterjesztése, teljesen modern, friss szemlélettel;

Létfontosságú modern műszaki megoldások és funkciók – példaként elektromos jármű platformok, áramforrások, elektromotorok, inverterek, töltő berendezések és újrahasznosítási eljárások – fejlesztése annak érdekében, hogy a Ford a legújabb, áttörést jelentő elektromos járműveket alkothassa meg; ezenfelül

Szoftverplatformok és teljesen hálózatba kapcsolt járműarchitektúrák létrehozása, hogy ennek révén élvezetes, szüntelen rendelkezésre álló és állandóan fejlődő járművek és élmények születhessenek.

Új modellek, élmények és szolgáltatások létrehozásával még népszerűbbé teszi a vásárlók által kedvelt ikonikus Fordokat, példának okáért az F-sorozatot, a Ranger és a Maverick pickupokat, a Bronco és Explorer SUV-kat és a Mustangot;

Nyújt támogatást a vásárlóknak, hogy megélhessék szenvedélyeiket, és kellemessé varázsolhassák mindennapi életüket; mindezt személyre szabott márka- és járműélményekkel biztosítja, legyen szó akár terepezésről, jelentős hatékonyságú autózásról vagy családi programokról, különösen olyan helyzetekben, amelyekben a belsőégésű motor képességeire van szükség;

Új, hálózatba kapcsolt, személyre szabott és folyamatosan elérhető élményeket nyújt a vásárlók részére a Ford Model e szoftverével és integrált rendszereivel;

Eléri, hogy a piacvezető minőség és a rendkívüli szolgáltatás révén a vevők a Fordot válasszák, és biztos, hogy meg maradjanak a márkánál;

A forrásnál szünteti meg a hulladéktermelést, és drámai mértékben csökkenti a gyártással kapcsolatos költségeket; ezenfelül

Megbízható, átfogó szintű tervezési, beszerzési, gyártási, mitöbb járműtesztelési és fejlesztési kapacitásaival patronálja a Ford Model e és a Ford Pro tevékenységét a gépkocsik világszínvonalú biztonsága, vezetési élménye, irányíthatósága, csendessége, kényelme és tartóssága érdekében.

A vállalati korrigált EBIT 10 százalékra növelése 2026-ra, ami 270 bázispontos növekedést jelent 2021-hez képest; ennek eszköze az elektromos gépjárműk költségcsökkentése, továbbá a belsőégésű motorok számottevő, akár 3 milliárd dollárt is elérő strukturális költségcsökkentése

2026-ra minden évben több mint 2 millió elektromos gépkocsi gyártása, ami a Ford teljes körű termelésének csaknem egyharmadát jelenti, és ezen arány 50 százalékra növelése 2030-ra, ugyanolyan vagy a jelenleginél is nagyobb mérvű piaci részesedést szerezve az EV-k révén azokban a járműszegmensekben, amelyekben a Ford már most is piacvezető

Mindezek mellett a Ford azt valószínűsíti, hogy 2022-ben 5 milliárd dollárt költ az EV-kre, beleértve a tőkekiadásokat és a közvetlen befektetéseket, ami a 2021-es költések kétszeresét jelenti.

A Ford Model e egy izgalmas, új vásárlási és birtoklási élményt is biztosít ezt követően a Ford jövőbeli elektromos járműveihez. Ennek az élménynek szerves részét képezik az szimplán, ösztönösen hasznosítható e-kereskedelmi platformok, az átlátható árképzés és a személyre szabott ügyfélszolgálat; ez utóbbit a Ford-nagykövetek biztosítják ezt követően. A Ford Blue is ezeket a megoldásokat fogja alkalmazni, hogy javítsa a belsőégésű motoros gépkocsikat vásárló ügyfelek élményét, és új szintre emelje az ügyfelek konnektivitását és elégedettségét.

A Ford Blue a következő célokra fogja hatásosan alkalmazni a Ford zseniális autóipari jártasságát:

A Ford megerősíti, hogy 2022-es célja a 11,5-12,5 milliárd dolláros korrigált EBIT (kamatfizetés és adózás előtti üzemi eredmény) elérése. A megadott EBIT-tartomány felső határa 8%-os haszonkulcsnak felel meg, ami – siker során –, a cég eredeti célkitűzéséhez képest egy évvel ezelőtt valósulna meg. A ma bejelentett változásokkal a Ford felfelé módosítja hosszabb távú működési és pénzügyi céljait:

A Ford ismételten megerősíti elkötelezettségét, hogy 2050-re eléri a széndioxid-semlegességet, és 2035-re minden gyártási tevékenységében 100%-ban helyi, megújuló villamos energiát használ ezt követően.

„Ez a korszerű struktúra leginkább képessé tesz minket arra, hogy a mobilitásnak ebben a modern korszakában is iparágvezető növekedésre, jövedelmezőségre és likviditásra tegyünk szert,” nyilatkozta John Lawler, a Ford pénzügyi igazgatója. „Ez rendbe hozza ezt követően hatékonyságunkat a tőkeallokációban, mind a belsőégésű motoros, mind ugyanakkor az elektromos hajtású járművek kapcsán, valamint az itt várt megtérülésben; ehhez maximálisan ki fogjuk használni létező képességeinket és új készségeinket, és ahol kell, egyszerűsítjük a folyamatokat és csökkentjük a költségeket. A legszámottevőbb az, hogy szilárdan hisszük: ez minden részvényesünk részére növekedést és hangsúlyos értéket jelent ezt követően.”

A Ford Model e és a Ford Blue összehangoltan, kéz a kézben fog működni a Ford cég másfajta részeivel. A Ford Pro még mindig olyan piacvezető termékeket, szolgáltatásokat és patronálást biztosít, amire a vállalati ügyfelek számítanak. A Ford Model e és a Ford Blue által kiszolgált Lincoln még mindig fenomenális járműveket alkot ezt követően, amelyek egyedülálló élményt nyújtanak. A Ford Drive ezentúl is új, digitálisan összekapcsolt mobilitási üzletágakat fejleszt. A Ford Credit mindazonáltal még mindig pénzügyi gyártmányok és szolgáltatások egész, mindenre kiterjedő kínálatával patronálja a vásárlási élményt és a lojalitás erősítését.

Felső vezetés

A Ford Blue és a Ford Model e létrehozásával párhuzamosan a Ford több új felsővezetői kinevezést is nyilvánosságra hoz. A Ford Model e elnöke Farley lesz, aki azonkívül még mindig a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója marad.

Az elektromos járművek és digitális rendszerek területének vezetőjeként Doug Field irányítja ezután a Ford Model e termékfejlesztését, azonkívül az egész Ford szoftverrendszereinek és integrált rendszereinek fejlesztését is. Marin Gjaja lesz a Model e ügyfélszolgálati igazgatója; az ő feladata lesz a divízió piacra léptetése, az ügyfélélmények és a korszerű kereskedelmi kezdeményezések megteremtése.

„Ha igazán rendkívüli elektromos hajtású és szoftvervezérelt járműveket akarunk tervezni – olyan élményekkel, amelyeket vevők ma még el sem tudnak képzelni –, akkor egészen új megközelítésre lesz szükségünk,” mondta Field. „Olyan szervezetet hozunk létre, amely a Ford know-how-jára és képességeire támaszkodik, de képes villámgyorsan és akadálytalanul létrehozni forradalmian új termékeket.”

Kumar Galhotra lesz a Ford Blue elnöke.

„A Ford Blue óriási célokra tör,” nyilatkozta Galhotra. „Töméntelen munkát és energiát fektetünk a neves F-sorozatba, és kiaknázzuk az olyan slágermodellekben rejlő lehetőségeket, mint a Bronco és a Maverick; új járműveket dobunk piacra, példaként a mindenre kiterjedő Ranger pickupot, a Ranger Raptort és a Raptor R-t. Mindemellett e nagyszerű gyártmányok mellé mérsékelt, hálózatba kapcsolt és kellemes ügyfélélményt teremtünk, hogy vásárlóink még jobban ragaszkodjanak márkánkhoz. A költségek kapcsán hihetetlenül versenyképesek leszünk, és olyan minőséget produkálunk, ami folytán rengetegen választják ezután a Fordot. Mindezeknek hála a Ford Blue impozánsan felpörgeti ezt követően az egész cég nyereségességét.”

Stuart Rowley és Hau Thai-Tang új, teljes körű szerepkörökben támogatják a Ford módosítását.

Rowley lesz az átalakulásért és a minőségért felelős vezető. Ő alapozza ezt követően meg azt a minőséget, ami folytán az emberek a Fordot fogják választani, és ő irányítja a Fordot azon az úton, ami a hatékonyság javításához, a bonyolult struktúrák egyszerűsítéséhez és egy hatékony, minden elemében versenyképes költségstruktúra kialakításához vezeti a vállalatot.

Thai-Tang a Ford ipari platformját fogja vezetni. Ő irányítja ezt követően a belsőégésű motoros portékák, ezenfelül a Ford Blue, a Ford Model e, a Ford Pro és a Ford Drive együttes rendszereinek termékfejlesztését, ellátási láncát és gyártástervezését.