Elektromos meghajtás extrém hidegben: átfogó teszten a BMW iX3, a BMW i4 és a BMW iNEXT

Elektromos meghajtás extrém hidegben: átfogó teszten a BMW iX3, a BMW i4 és a BMW iNEXT

A BMW i divízió mindjárt érkező mesterhármasának prototípusai egymással karöltve méretnek meg a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában. A sorozatgyártást megelőző átfogó felkészülés a 2020-ban és 2021-ben esedékes piaci premiereket vetíti előre.

A BMW i divízió egész erőbedobással készül tisztán elektromos meghajtású modelljei következő nemzedékének bevezetésére: a rögvest debütáló mesterhármas prototípusai ezekben a napokban teljesítik a BMW Group svédországi tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti átfogó tesztprogramot. A sarkvidéki fagyban a jövőre érkező BMW iX3, továbbá a világpremierjét 2021-ben ünneplő BMW i4 és BMW iNEXT modelleket vallatják a mérnökök, akik a aprólékos tesztprogram keretei közt a legextrémebb időjárási körülményeknek és útviszonyoknak teszik ki a prototípusok hajtáslánc-technológiáit, sőt még futómű-alkatrészeit. Az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpont adottságai ideális feltételeket hoznak létre mindehhez: a befagyott tavak jeges felületein és a dermesztő hideg havas tájain nem kizárólagosan az elektromos motorok és a nagyfeszültségű aksik, de a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája és a futóművek vezérlőrendszerei is számot adnak rátermettségükről, páratlanul magas szintű teljesítményszintjükről és megbízhatóságukról.

A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító stratégiájának következő fejezetét egy forradalmi SAV (Sports Activity Vehicle) modell nyitja meg: a jövőre debütáló BMW iX3 a bajor prémiumgyártó első olyan, sorozatgyártásban készülő modelljeként érkezik meg az utakra, ahol már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik. A páratlanul erőteljes elektromos motor és a csúcstechnológiás akkumulátorcellákkal felszerelt, nagyfeszültségű akku párosa a zéró emisszió mentén átélhető vezetési impulzus új dimenzióját váltja valóra. Több mint 400 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és a lítium-ion áramforrás ultragyors DC töltőoszlopról elérhető, óránkénti akár 150 kW sebességű tölthetőségével a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje nem kizárólagosan a hétköznapok károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitására, de a hosszabbra nyúló utazásokra is hibátlanul alkalmas. A tömegtermelésben készített BMW iX3 a kínai Senjang településében funkcionáló BMW Brilliance Automotive első olyan modellje lesz, amely mindenre kiterjedő piacra készül.

A BMW i4 eközben a zéró emissziójú vezetési hatás és a érdekfeszítő sportosság harmóniájával kecsegtet: a prémium középkategóriába pozícionált négyajtós kupé a dinamikus kiállás, a csodálatos teljesítmény és a magas szintű menetkomfort hármas egységét váltja valóra. A modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik ezután, amely a nagyfeszültségű aksi egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást biztosít. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása mindezek mellett sportautósan dinamikus menetteljesítményt is szolgáltat: a BMW i4 mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége mindazonáltal a 200 km/órát is meghaladja. A modell a BMW müncheni gyárában lát ezt követően napvilágot, 2021-től.

A luxuskategória SAV (Sports Activity Vehicle) modelljeinek karosszériaarányait és méreteit örökölve, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve és a nagymértékben automatizált járművezetés valóságát életre keltő rendszerek innovációival a BMW iNEXT páratlanul egyéni igényeket kiszolgáló módon hozza el a jelenbe a vezetés élményének jövőjét. A modell a BMW Group moduláris szerkezetrendszerét előrevetítve, a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia vezérelve alapján összekapcsolja az automatizált járművezetés, a kifogástalan járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások esszenciáját. Az meghatározó újítás BMW eDrive hajtáslánc-technológiája a nagyfeszültségű áramforrás egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Sőt mi több, a BMW iNEXT a legújabb járműkapcsolati megoldásokkal és az automatizált járművezetés 3. szintjével felvértezve érkezik meg az utakra. A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a BMW dingolfingi gyárában készül ezután, 2021-től.