A modern Passat Variant R-Line Edition világpremierje a Genfi Autószalonon

A modern Passat Variant R-Line Edition világpremierje a Genfi Autószalonon

Elindult a visszaszámlálás a széleskörűen modernizált Passat bemutatkozásáig – március 7-től a Genfi Autószalonon tárja a nagyközönség elé a Volkswagen eddig közel 30 millió példányban eladott, s most modernizált „bestsellerét”. A márka egy éppoly exkluzív, mint sportos jellegzetes modellváltozat világpremierjével ünnepli a bemutatót. A kétezer példányra korlátozott darabszámú Passat Variant R-Line Edition elvárásoknak megfelelően 176 kW/240 LE (TDI) vagy 200 kW/272 LE (TSI) csúcs-erőforrással hajtja meg mind a négy kerekét (4 MOTION). A Limited Edition modell előértékesítése májusban veszi kezdetét Európában.

A korszerű Passat Variant 4 MOTION R-Line Edition zseniális specifikációban érkezik, a multifunkcionális high-tech tehetség a korszerű Holdkő-szürke színárnyalatot kapta, amellyel jó néhány fekete eleme – mindenekelőtt fényes fekete teteje – alkot igényes kontrasztot. Hasonlóképpen feketék a tetősínek, a tetőlégterelő és a külső visszapillantó tükrök házai, amíg az oldalablakok szegélye, a hátsó diffúzor, a fényszórókeret, amellett minden díszléc fényes fekete bevonatot kap. Következetesen e színvilágba illeszkednek a LED-technikájú, sötétített hátsó lámpák és az szintén feketére fényezett, 19 col peremátmérőjű „Pretoria” könnyűfém keréktárcsák.

A fekete szín dominál az utastérben is. A vezető és az első utas R-Line sportülésekben foglalhat helyet, az ülések középső sávját ugyanakkor nemes hatású nappa-, amíg oldalpárnáikat Carbon-bőr borítja. A pedálok felülete szálcsiszolt nemesacél, s ugyancsak nemesacélból készülnek az R-Line logóval díszített küszöblécek is. A korszerű hangulatvilágítás széles színskálát ajánl.

Mindezeken túl a Limited Edition csaknem minden új technikát már alapkivitelben ad. Ezek közé sorolható a digitális műszeregység (Digital Cockpit), az üvegfelületű, 9,2 col képátlójú monitorral és integrált SIM-kártyával (eSIM), azonkívül R-Line nyitóképernyővel funkcionáló Discover Pro navigációs rendszer. A modern, vezetéknélküli App-Connect szisztémának betudhatóan az iPhone-alkalmazások első ízben csatlakozhatnak az Apple CarPlay hozzájárulásával Bluetooth-kapcsolattal a gépkocsi infotainment-berendezésére.

Újabb újdonság a Travel Assist technikája. E fejlett vezetői segédrendszerrel a Passat nemzetközileg az első gépjárműk egyikeként közlekedhet egészen 210 kilométer/óráig részlegesen automatizált vezetéssel. A kormányzás, a fékezés és a gázadás feladatát ekkor ugyancsak a gépkocsi kapja meg, a vezetőnek elég mindössze kezeit a kormánykeréken tartania. Utóbbit a márka első kapacitív – azaz már enyhe érintésre is reagáló –, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerekével érzékeli a Passat. A Travel Assist rendszerében az első kamera, a Front Assist környezetmegfigyelő rendszer, a parkolási asszisztens (Park Assist), a sávváltást segítő berendezés (Side Assist) és a követési távolság automata szabályzása (ACC) új, okos vezetői segédrendszerré áll össze.

A újabb alapkivitelnek tartozéka többek között a korszerű IQ. LIGHT – LED-mátrixfényszórók, a környezet-megjelenítés (Area View) és az adaptív csillapítás-szabályzás (DCC) legfrissebb variációja. A Volkswagen R GmbH által a bemutatóra kifejlesztett rendkívüli modellváltozat sportos pozícionálását hangsúlyozza – mint a Golf R2) és a modern T-Roc R1) tekintetében – az ESC off szerepkör, amellyel versenypályán kikapcsolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer.