A Nissan tudhatja magáénak a maximális sebességgel végrehajtott drift Guiness Rekordok Könyve által nyilvántartott rekordját, miután egy speciálisan erre felkészített 2016-os Nissan GT-R Nismo-t 304,96 km/h belépési sebességnél sikerült tartós csúszásra késztetni. A korszerű rekordot a japán driftbajnok, és egyben a D1 Grand Prix széria címvédője, Masato Kawabata állította fel, megdöntve ezzel a lengyel Jakub Przygoński korábbi rekordját. A rekorddöntési kísérletre az Egyesült Arab Emírségekben, a Fudzsejra Internacionális Repülőtéren került sor egy rendkívüli esemény keretein belül.
„A Nissan újabb csúccsal írta be magát a Guiness Rekordok Könyvébe, és ezzel egyben történelmet is írt” – mondta Samir Cherfan, a Nissan közel-keleti térségi vezetője. „A 2016-os Nissan GT-R Nismo a legikonikusabb szupersportautók egyike, ami újra és újra elkápráztat rendkívüli képességeivel, és ami ezúttal is ékesen bizonyította teljesítménybeli fölényét, a legjobb driftversenyautókat maga mögé utasítva. A találkozót még különlegesebbé teszi a regionális képviselet részére, hogy itt, az Emírségekben került rá sor. A Nissan az újítás élményét ígéri, és e rendkívüli rekord megdöntésével ezt a vállalásunkat most korszerű szintre emeltük.”
A rekord megdöntéséhez használt, egyedileg átalakított 2016-os Nissan GT-R Nismo-t a japán GReddy Trust tuningműhely konstruálta fel, és Kawabata kezei alatt alapos tesztelésen esett keresztül a Fuji Speedway versenypályán. A gépkocsi beállításait konkrétan a mozgékonyságra hangolták, a stabilitás és a kiszámítható kezelhetőség megtartása mellett, melyek létfontosságúak egy ilyen nehéz feladat végrehajtása alatt.
A fudzsejrai repülőtér kiválasztásánál döntő szempont volt annak 3 kilométer hosszú kifutópályája, amit elegendőnek ítéltek a rekordkísérlethez. A Nissan célja már az elejétől kezdve az óránként 300 kilométeres sebesség átlépése volt, amihez a profi versenyzők legjobbjai közül választották ki a Team Tokyo színeiben a D1 Grand Prix sorozatot is vezető Kawabatát.
„Örülünk, hogy egy ennyire izgalmas esemény házigazdái lehettünk” – hangoztatta Mohammed Al-Salami, a Fudzsejra Internacionális Repülőtér igazgatója. „Ezzel egyben újabb Guinness Rekord is született az Emírségekben. Országunk állandóan örömest látja azokat, akik a történelem alakítóivá kívánnak válni. A repülőtér személyzete ez esetben úgy tudott támogatni a rekordkísérletben, hogy közben egy pillanatra sem sérült az ehhez hasonló létesítményektől megkövetelt, áthatolhatatlan biztonság.”
Cherfan a repülőtér személyzetének és vezetésének közreműködését is megköszönte: „A fudzsejrai repülőtér nagyszerű választásnak bizonyult a rekordkísérlethez, megfizethetetlen értékkel bíró volt mindaz a segítség, amit az összes szinten megkaptunk. Saját szerelőműhelyt kellett kiépítenünk az egyik hangárban, és mindössze öt napunk volt rá, hogy az összes készen álljon, beleértve a rekordkísérlethez használt, jellegzetes 2016-os Nissan GT-R Nismo versenyautót, minden cserealkatrészt, kerekeket és másfajta felszereléseket, berendezéseket, mindezt a legszigorúbb biztonsági intézkedések mellett. A fudzsejrai repülőtér teljes személyzetének odaadó segítsége nélkül nem sikerülhetett volna, amiért idejöttünk, és ezúton is szeretném kifejezni köszönetemet mindannyiuknak.”
Az Emírségekben alakult Prodrift Academy UAE képviseletében Mohammed Al Falasai hangoztatta: „A Prodrift Academy UAE büszke arra, hogy a Nissan közel-keleti képviseletével együttműködésben sikerült a Guinness Rekordok közé kerülnie a leggyorsabban végrehajtott drifttel. Minden résztvevő kemény munkája és elkötelezettsége tette lehetővé, hogy beteljesítsük célunkat, és felállítsuk a modern rekordot. A Prodrift Academy és a Nissan a egyedi vezetéstechnikai képzéseik révén még mindig meghatározó szereplői lesznek a közel-keleti térség driftsportjának.”
A GReddy Trust specialistáinak három napja volt az páratlan 2016-os Nissan GT-R Nismo versenyautó felkészítésére, és a Guinness Rekordok szigorú szabályzatának értemében mindössze három rekorddöntési kísérletre volt alkalom. Az akciót a Prodrift Academy szerelőcsapata és logisztikai stábja mellett támogatta a versenyülést szállító Recaro, a specifikus könnyűfém kerekekről gondoskodó RAYS, továbbá a Toyo Tires a konkrétan ehhez a rekordkísérlethez kifejlesztett páratlan gumiabroncsaival.