A tisztán elektromos kivitelezéshez a coupé eleganciája és az SUV ereje társul: az elképzelések alapján az álcázott ID. 5 GTX szeptember 7-én mutatkozik be az IAA Munich Motor Show internacionális tárlaton. Az első modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB-re) épülő meghökkentő SUV coupé dekoratív dizájnnal, erőteljes kétmotoros kialakítással és összkerék-meghajtással ejt ámulatba. Az ID. 5 GTX maradéktalanul összekapcsolható, over-the-air megoldással kezeli a frissítéseket, azonkívül Car2X technológiával felszerelt.
Az ID. 5 GTX1 a Volkswagen első, tisztán elektromos SUV coupé modellje. Ívelt vonalai elegánssá és sportossá teszik. A rövid túlnyúlások és a nagy méretű kerekek hangsúlyozzák erőteljes karakterét.
A jármű orrészén helyet foglaló intelligensen irányítható távolsági IQ. Light LED-Mátrix fényszórók szerethető külsőt kölcsönöznek a modellnek. A Volkswagen logó felé elvékonyodó fénycsík három erőteljes, kivilágított hatszög alakú elemmel kombinálódik mind a vezetői, mind az utasoldalon, pompásan kiegészítve a tompított fényszóró ismertetőjegyét, amely álló helyzetben is kifejezi a jármű sportos karakterét. Az orrészhez közeli lapos lejtésű A-oszlopok szemrevaló vonalvezetést kölcsönöznek a tető vonalának, amely alacsonyan nyúlik előre a karosszéria felett és egy integrált hátsó spoilerben végződik. A jármű hátulján vízszintes vonalak hangsúlyozzák a szélességet, a koncentráció centrumában ugyanakkor a fénycsík áll. A luxus érzését a LED hátsó lámpák és a 3D megjelenés teszi teljessé.
GTX, vagyis a sportos megjelenés új formája
A GTX rövidítés a Volkswagen márka új atletikus sportosságát jelképezi. A sikeres GTI, GTD és GTE modellek hagyományát folytatja az elektromobilitás világában. Az ID. 5 GTX első és hátsó tengelyén szintén felfedezhető egy-egy elektromos motor, ezáltal a kétmotoros összkerék-meghajtású jármű erőteljes vezetési teljesítményt, kitűnő húzóerőt és sportos kezelést nyújt. A tengelyek közt elhelyezkedő nagy méretű lítiumion-akkumulátor akár 497 km-es hatótávolságot is lehetővé tehet. 2
A Volkswagen célja, hogy a leginkább közkedvelt márkává váljon a fenntartható mobilitás területén. A 2030 ra kitűzött vállalati cél a tisztán elektromos meghajtású járművek európai értékesítési piacán 70 százalékos részesedés elérése. A Volkswagen célja, hogy 2050-re nettó karbonsemlegessé váljon.