Növelte forgalmát és nyereségét a második negyedévben a BMW AG – derül ki az autóipari konszern honlapján közzétett eredmény beszámolóból.
A BMW AG értékesítési árbevétele a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 4,5 százalékkal 25,01 milliárd euróra emelkedett. Az adó előtti eredmény 7,9 százalékkal 2,725 milliárd euróra, nettó nyeresége 11 százalékkal 1,94 milliárd euróra nőtt.
A bevételarányos jövedelmezőség 9,5 százalék volt a második negyedévben, magasabb az egy évvel korábbi 8,4 százaléknál.
A második negyedévben a BMW AG 605 ezer BMW, Mini és Rolls-Royce gépjárműt értékesített, 5,7 százalékkal többet, mint egy évvel ezelőtt, az év első felében ugyanakkor 1,163 milliót, ami 5,8 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Január-júniusban a BMW 45,867 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 2,3 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbinál. Működési (EBIT) eredménye 2,7 százalékkal 5,182 milliárd euróra emelkedett, ami modern rekord a tavalyi után. Az adó előtti eredmény 6,5 százalékkal 5,166 milliárd euróra emelkedett, ami is rekord.
A BMW a átfogó autópiac 2,3 százalékos növekedését várja az idén főképpen a kínai és az európai keresletnek hála. Európában az idén a BMW várakozásai véleménye alapján 15 millió gépkocsit helyeznek ezután forgalomba, 5,4 százalékkal többet, mint előző évben. Németországban 2,6 százalékos növekedéssel 3,3 millió lesz a forgalomba helyezések száma, az Egyesült Királyságban ugyanakkor 2,9 százalékos növekedéssel 2,7 millió. Az Egyesült Államokban 0,2 százalékkal 17,5 millióra nő lesz a forgalomba helyezések száma, amíg Kínában 6,9 százalékos növekedéssel 22,0 millió.
A BMW az ez évi évre a tavalyi 9,224 milliárd eurónál kissé magasabb adó előtti eredményre számít. Eladásaiban korszerű rekordot vár a vállalat a tavalyi 2,247 milliós rekord után és értékesítési árbevétele is emelkedik ezt követően a 2015-ös 85,536 milliárd euróhoz képest. Bevételarányos jövedelmezősége tervei véleménye alapján a tavalyi 9,2 százalék után az idén 8 és 10 százalék közt lesz.
mti