Az Audi A3 Sportback g-tron technológiai frissítéssel kezdi a korszerű modellévet. Megnövelt üzemanyag tartályának hála a kompakt modell WLTP ciklus alapján közel 400 kilométert képes megtenni csakis sűrített földgázzal üzemelve. A németországi kereskedésekben az előértékesítés március 7-én indult, a modell induló ára ugyanakkor 30 600 euró.
Az Audi A3 Sportback g-tron a négykarikás márka egységes és fenntartható mobilitási koncepciójának szerves részét képezi. A modern 1.5 TFSI erőforrással szerelt modell 96 kW (131 LE) teljesítményre képes, amellyel az A3 Sportback g-tron hatékonyság és takarékosság szempontjából is új mércét állít. Ahhoz, hogy a négyhengeres motor gázüzemmel is működjön, az Audi mérnökei módosították a hengerfejet, a turbófeltöltőt, az üzemanyag befecskendezési rendszert azonkívül a katalizátort. A benzinhez képest a sűrített földgáz égése esetén 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid képződik betudhatóan a szénhidrogének közt előforduló legalacsonyabb széntartalmának. Továbbá mindazonáltal a szilárd részecske kibocsátás szintje is igen alacsony marad.
Hosszú hatótávolság hála a harmadik üzemanyag tartálynak
A korábbiakhoz hasonlóan most is szálerősítésű polimer (GFRP/CFRP) üzemanyag tartályt helyeztek el a mérnökök az ötajtós modell csomagtér padlója alatt, amelyek egyenként közel hét kilogramm gáz tárolására alkalmasak. A csomagtér méretét éppen csak csökkentő tartályok kompozit anyagból készültek, így konkrétan könnyűek. A korszerű Audi A3 Sportback g-tron modellben egy újabb acél hengerbe töltött négy kilogrammnyi sűrített földgáz gondoskodik a megnövelt hatótávolságról a gázüzemű működés esetén. A benzintank méretének csökkentése nem kizárólagosan ennek a harmadik sűrített földgáz tartálynak biztosítja a elengedhetetlen helyet, de ezzel a megoldással az Audi A3 Sportback g-tron mintegy monovalens járműként működhet. Előnyére fordítva mindkét üzemanyag tartály rendhagyó tulajdonságait és méreteit, a GFRP tartályok nagy tudású kombinációja és a földgáz tartály használata biztosítja a rendelkezésre álló hely korrekt kihasználását. A kilenc literes benzintank ugyanakkor tradicionális mobilitási tartalékként áll rendelkezésre.
Szigorú biztonsági előírások
A gáz tárolására szolgáló két műanyag tartály – amely akár 200 barra sűrítve raktározza a földgázt – az Audi könnyűszerkezetes építésmódját követi. Kialakításuknak betudhatóan 66 százalékkal kisebb a súlyuk, mint hasonló, acélból készült társaiknak. A belsejében egy gáztömör poliamid réteg látható.
A szálerősítésű teherviselő lemez belső felületén egy szénszálas erősítésű polimer (CFRP), azon ugyanakkor egy üvegszálas erősítésű polimer (GFRP) réteg van. Ez a kombináció biztosítja a nagyfokú szilárdságot. A szénszálas erősítésű polimer (GFRP) használata nem kizárólagosan a stabilitást rendbe hozza, de a kompozit anyag jól láthatóan mutatja az egyes sérüléseket is. Egy külső erőhatást követően – példaként balesete során – a felület színe tejfehérre változik. Az autókba történő beszerelést megelőzően minden tartályt a gyártás alatt 300 bar nyomáson egy hidraulikus tesztnek vetnek alá. Az 580 baros átlagos felszakítási nyomás lényegesen nagyobb ennél és számottevően meghaladja a törvény által előírt 470 baros követelményt is.
Ergonomikus működtetés
A gáz és a benzin töltésére szolgáló töltőcső az együttes tanksapka fedelén látható. Két mutató mutatja a vezetőnek a tartályok töltöttségi állapotát. A vezetőinformációs rendszer mutatja az éppen aktuális hajtásmódhoz tartozó üzemanyag-fogyasztást.
Az Audi A3 Sportback g-tron modell hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik a kereskedésekbe. Németországban az Audi A3 Sportback g-tron ára 30 600 euró, rendelni mindazonáltal már március 7. óta lehet a modernizált modellt.