Egy magyar zenészt sem kapott fel úgy a világsajtó, mint Csemer Boglárkát, azaz Boggie-t, akinek Parfüm című klipjét mára több, mint 30 millióan látták. Karrierje ezzel egyik pillanatról a másikra úgy lódult meg, mintha hirtelen 5 évet ugrott volna előre az időben. Az elmúlt hónapokban „iszonyatos nyomás alatt” felvette új, második nagylemezét, amit október 24-én pénteken mutat be az A38-on, novemberben pedig már New Yorkban koncertezik.
Bár a magyar youtube-on Majka is súrolja a 30 milliós nézettséget, és persze korábban Speak is bejárta a nemzetközi sajtó egy részét, olyan osztatlan sikert még senki nem ért el, mint Boggie, akinek élve photoshopolós klipjét februárban a Time magazintól a Gizmodóig több száz nemzetközi újság mutatta be szenzációként. A hype hatására pedig Boggie első albumát annyian kezdték el venni, hogy a Billboard listára rögtön, egyszerre két kategóriában került fel (3. helyre a world, és 17. helyre a jazz kategóriában).
„Nagyon durva volt! Mi kezdettől fogva nagyon hittünk a klipben, de a magyar sajtót nem nagyon mozgatta meg a dolog. Volt néhány megjelenés, de a legtöbben nem is válaszoltak, vagy visszakérdeztek, hogy mi ez a klip, ők nem értik. Ezért aztán egy ismerősünk egyik nap elküldte néhány külföldi oldalnak, és azzal hihetetlenül felrobbant minden.
Emlékszem, épp szabadnapom volt, csak otthon takarítgattam, meg kiugrottam elintézni ezt-azt, és arra értem haza, hogy a klipnek, ami reggel még 15 ezres nézettségnél tartott, hirtelen 150000 nézője lett. Aztán nem bírtam ki, odaszegezdődtem a gép elé és frissítgettem, és volt olyan, hogy amíg a barátnőmmel beszéltem fél percet telefonon, újabb 100 ezerrel nőtt a számláló…”
„A Parfüm klipnek hála mostmár teljesen a zenének tudom szentelni az életemet. Előtte dolgoztam mellette, franciát tanítottam, most viszont dúskálok a megkeresésekben, tök jó koncertek vannak, minden nap a zenével foglalkozom. Most élem az olyan énekesnők életét, amiről mindig is álmodtam: hogy ezzel kelek, ezzel fekszem, ebből élek meg. Olyan dolgokat vállalok el, amilyeneket én akarok.”
Új album – nyomás alatt
Júniustól szeptemberig Boggie megírta és felvette második lemezét, az All is One is All-t, ami október 24-én jelenik meg a Tom-Tom Recordsnál.
„Más lesz, mint az első lemez. Mostmár rajtam volt az a teher, hogy tudtam, ezt mostmár tényleg a külföldi rajongók is meg fogják hallgatni Spotify-on, és itthon is mindenki sokkal nagyobb várakozásokkal fogja megítélni: hogy „Na, mit csinál a parfümös lány? Meg hogy van-e élet a parfüm után?” Mintha előtte nem lett volna élet…”
„De egyébként álomszerű, ahogy összeállt a lemez. Sokkal egységesebb, mint az első albumom, nem annyira érzed, hogy az egyik szám swingesebb, másik meg Parfüm, hanem inkább mindegyik ez a poposabb, Parfüm vonal. De közben megmaradt hangszerelésében, harmómiafelrakásban igényesnek, tök szép dallamok vannak és tök szép szövegek, szerintem. A közönség elvárásai miatt most viszont kevesebb francia nyelvű dalt írtam, ehelyett több lesz angolul (a külföldi közönség miatt), és több magyarul (a hazai közönség miatt).”
All is One is All
„Van egy kedvenc sorozatom, a Fullmetal Alchemist, ami minden idők legsikeresebb Anime sorozata. Egy nagyon izgalmas, filozofikus, akciódús sorozat, imádom. És a sorozat egyik epizódjának az címe, hogy All is one is all (Minden egy, egy minden – Sz.B.), és annak a sztorija és filozófiája alapján írtam az album címadó dalát.
A saját életemen is ezt érzem, hogy minden apró momentum, minden ami történt velem, egyre jobban értelmet nyer, egyre jobban összeáll, hogy mi miért történt. Pl. a Parfüm sikeréhez is egy sor korábbi döntésem kellett, olyan aprók, hogy megváltoztattam a nevem (Csemer Boglárka Kvartett helyett Boggie), hogy elkerültem egy kiadóhoz, hogy lett egy lemezem, hogy megcsináltuk a honlapomat, hogy zenekar összetételén is változtattam, és ez már mind megvolt, amikorra a Parfümöt felkapták.”
Oké, de akkor most Boggie egy igazi világsztár?
„A Parfüm egy csomó dolgott elindított, de azért, mert történik egy ilyen dolog az emberrel, még nem lesz belőle hirtelen Beyoncé kaliberű sztár. Viszont ezzel oda jutottam, mintha 4-5 évig ugyanígy dolgoztam volna. A Parfüm előtt is volt egy exponenciálisan emelkedő görbém, de ez hirtelen fellőt az űrbe, és aztán leestem egy olyan szintre, ahol mondjuk 4-5 év múlva tartanék. És ez tök jó, mert sokkal minőségibb megkereséseim vannak, nyáron tök jó fesztiválokon játszottam, pl. mindig is álmom volt a Volt-on játszani, és alapból ezzel a műfajjal nagyon nehéz lett volna bejutni. És izgultam, amikor felmentem a színpadra, de aztán ott volt az óriási közönség, és nemcsak a Parfümöt énekelték, hanem az Un an à Paris-t. Szóval ez már nemcsak a Parfümről szól.
Voltam Hollandiában meg Münchenben is, és most majd megyek New Yorkba játszani. Ebben az a legérdekesebb sok itthoni koncertekhez képest, hogy külföldön mindig óriási nyitottsággal és megbecsüléssel vártak, úgy konferáltak fel, hogy itt van Boggie, akinek a klipjét már 30 millión látták, és milyen fantasztikus témáról szól, és micsoda megtiszteltetés, hogy ma nálunk lép fel. Így aztán egészen más érzés felmenni a színpadra! Ehhez képest itthon sokszor még mindig bizonygatni kell, hogy én érdekes vagyok, hogy nemcsak egy egyszámos előadó vagyok.
„A múltkor az egyik hazai országos rádióban is az volt az riporter első kérdése: Miért nem lettem világhírű? Ahelyett, hogy örülne annak, hogy ilyen történik egy magyar előadóval… És ha nem leszek világhírű? Hát ez akkor is egy tök jó sztori!”
(forrás: index.hu)