A jövő mobilitásában mind nagyobb szerepet játszik az energia-visszatáplálás, példaként már a gépkocsik futóművében is. Az Audi tervezői olyan eROT jelzésű prototípuson dolgoznak, ahol elektromechanikus forgó lengéscsillapítók váltják fel a korábbi hidraulikus konstrukciókat, még magasabb színvonalú lengéskényelmet biztosítva.
Az eROT működési elve valamennyire szerény: „Az összes egyenetlenség és hullám az útfelületben, azonkívül az összes kanyar mozgási energiát generál a gépkocsi szerkezetében, amit ebben a pillanatban az éppen alkalmazott lengéscsillapítók vesznek fel, ezután hő formájában veszendőbe megy” – indokolta Dr. Ing. Stefan Knirsch, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „A 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózatban funkcionáló, modern elektromechanikus csillapítórendszer segédkezésével ezt az energiát kívánjuk hasznosítani, míg a futóműszabályozás egészen modern lehetőségeivel szolgálunk ügyfeleinknek.”
Az eROT rendszer érzékenyen reagál és mindössze csekély tehetetlenség jellemzi. Aktív szabályozású csillapításként ideálisan alkalmazkodhat az út egyenetlenségeihez és a sofőr vezetési stílusához. Alkalmazási lehetőségeit testhezálló szoftverrel messzemenőkig szabadon programozható csillapítási jellegmezők bővítik kimagaslóan, ahol már megszűnik a tradicionális hidraulikus megoldásokat behatároló, kölcsönös függés az összenyomási és széthúzás fázisoktól. Az eROT alkalmazásával az Audi fejlesztői a széthúzás, vagyis a kirugózás kellően feszes hangolásának kárára kötött kompromisszumok nélkül alakíthatnak ki lágy és ergonomikus csillapítási karakterisztikát az összenyomás, azaz a berugózás fázisában. A korszerű csillapítási rendszer újabb előnye geometriai jellemzőiben rejlik. A szokásos, álló elrendezésű teleszkópos lengéscsillapítókat vízszintesen integrált elektromos egységek váltják fel a hátsó felfüggesztésekben, amiből a csomagtér alakja és mérete profitálhat.
Az eROT rendszere szabadon programozható lengéscsillapító-jellegmezők mellett egy másik szerepkört is ígér, amellyel a be- és kirugózás alatt közvetített mozgási energia egy részét felhasználva elektromos áramot állíthat elő. Ennek érdekében a kerékagy mozgásait lengőkar közvetíti egy áthajtóművön keresztül az elektromos gép felé, amely generátorüzemben elektromos árammá alakíthatja azt. Az energia-visszatáplálás (rekuperáció) teljesítménye német utakon végzett tesztek alatt átlagosan 100-150 wattra adódott, a frissen aszfaltozott autópályán mért 3 wattos mennyiségtől egészen a gyenge minőségű mellékutak 613 wattos értéke közt változva. Az ügyfélüzem alatt ez kilométerenként akár három grammal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást is idézhet elő.
A modern eROT technika alapjául 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat szolgál, amely kellően magas hatékonyságot biztosít. Első fejlesztési fázisában e rendszer lítiumion-akkumulátora 0,5 kilowattóra energiatároló képességgel rendelkezik, csúcsteljesítménye mindazonáltal 13 kilowatt. A 48 voltos részhálózat egyenáramú feszültségátalakítón keresztül csatlakozik a 12 volt feszültségű fedélzeti elektromos főhálózathoz, ahol magas hatásfokú, megemelt teljesítményű generátor dolgozik.
Az eROT technika első teszteredményei sokat ígérőek és az elkövetkezendő időszakokban akár sorozatgyártású alkalmazása is elképzelhető az Audi modellekben. Ennek egyik fő feltétele a 48 volt feszültségű fedélzeti hálózat, amely az Audi modellek elektromossá alakításának egyik meghatározó eleme. A modern műszaki megoldás 2017-re tervezett második fejlesztési lépcsője alatt egy korszerű Audi modellben már főrendszerré lép elő a 48 voltos elektromos hálózat, nagyteljesítményű mild-hibrid hajtást táplálva. A megoldás üzemanyagmegtakarítási potenciálja akár a 0,7 litert is elérheti 100 kilométerenként.