Meghatározóan bővült az elmúlt évben a Huawei saját mobilökoszisztémája, a Huawei Mobile Services (HMS). Az ez évi év végére immáron nagyjából 220 ezer alkalmazást integráltak a rendszerbe, az AppGallery alkalmazásáruházból letölthető appok száma mindazonáltal 147 százalékkal növekedett a tavalyi év hasonló időszakához képest. A nemrégiben modernizált appbolt immáron nagyjából 580 millió aktív havi felhasználóval büszkélkedhet az egész világon, ezzel a harmadik legnagyobb alkalmazásáruházzá lépett elő. A társaság hirdetési platformja, Huawei Ads már naponta négymilliárd hirdetési kérelmet szolgál ki, forgalmának 40 százaléka mindazonáltal Európából érkezik.
Untalan fejlesztések eredményeként 2022-ben is dinamikusan bővült a Huawei Technologies saját mobilökoszisztémája, a HMS, amely nagyon sok mérföldkövet ért el az elmúlt időszakban. Az ökoszisztéma 8 nagy regionális centruma és 15 adatközpontja már a Föld több mint 170 országát és régióját öleli fel. A közelmúlt növekedési eredményei nagymértékben támaszkodnak a cég K+F beruházásaira: a Huawei 17,5 milliárd eurót fektetett be kutatásba és fejlesztésbe, és az Európai Szabadalmi Hivatalnál (European Patent Office) a legtöbb szabadalmi bejelentést tette 2021-ben.
Dinamikusan bővül és terjeszkedik az AppGallery
A HMS ökoszisztéma 2022-es növekedésének egyik leglátványosabb példája a Huawei alkalmazás-áruháza, az AppGallery. Éves szinten 147 százalékkal növekedett az appboltból letölthető alkalmazások száma, a platform ugyanakkor immáron nagyjából 580 millió aktív havi felhasználóval ellátott a világban mindenfelé; ezenfelül az ún. Quick Appok aktív havi felhasználóinak száma már meghaladja a 160 milliót. A HMS Core-ba mindazonáltal nemzetközileg több mint 220 ezer alkalmazást integráltak. Ezzel párhuzamosan az egész világon bővült a HMS-sel dolgozó regisztrált fejlesztők száma is, és napjainkban már eléri a 6 milliót.
Új fejlesztések: gyalogos navigáció kiterjesztett valósággal és átfogó statisztikák focimeccsekről
Több mint 400 millió aktív havi felhasználóval ellátott a HUAWEI ID, amely minden Huawei-szolgáltatás – beleértve az AppGalleryt, a HUAWEI Egészséget és a HUAWEI Cloudot -bejelentkezési felületéül szolgál. A HUAWEI ID révén a Huawei arra törekszik, hogy a felhasználók egyéni adatai egész védelmet élvezzenek, akár alkalmazások letöltése közben, akár több alkalmatosság kezelése, biztonsági mentés készítése és egyéb másfajta művelet közben is.
A Petal Search, a HMS okos keresőmotorja immáron nagyjából háromezer partnerrel van összekötve, segédkezésével a felhasználók hasonlóképpen kereshetnek szöveges, vizuális és hang-alapú információkat. Az interaktív kereső a futballmérkőzésekkel és bajnokságokkal kapcsolatban is széles körű élményeket és információt ajánl a foci szerelmeseinek a hírektől és csapatinformációktól kezdve szurkolói tippjátékokon át mérkőzések átfogó statisztikáinak böngészéséig.
Új frissítéseket vezetett be a cég 40 millió aktív havi felhasználóval ellátott navigációs használata, a Petal Térkép is, beleértve például AR (kiterjesztett valóság) gyalogos navigációt, a valós idejű helymegosztást és a „User Growth” rendszert, amely még élethűbben jeleníti meg a térképeket. Ezenfelül hangsúlyos felhasználói bázissal ellátott a például utazási, települési, vásárlási és pénzügyi szolgáltatásokat kínáló HUAWEI Asszisztens (260 millió aktív havi felhasználó) is.
A HUAWEI Egészség alkalmazás mára teljességében immáron nagyjából 400 millió felhasználót szolgált ki az egész világon, és biztosítja az edzésadatok megosztását és szinkronizálását az AppGalleryből elérhető eltérő fitnesz-alkalmazásokkal. A havi aktív felhasználók száma húsz százalékkal, 97 millióra növekedett múlt évben, közülük az appot havonta 13 millióan használják sporttevékenységeik nyomon követésére, 16 millióan alvási szokásaik elemzésére, ráadásul 26 millióan az általános egészségkövető funkcióit figyelik rendszeresen.
A HUAWEI Ads: töretlen népszerűség a hirdetők körében
2022-ben számottevően növekedett a HMS-ökoszisztéma hirdetési platformja, a HUAWEI Ads, amin át a fejlesztők és hirdetők több mint 730 millió Huawei felhasználót érhetnek el. A platform egyik legfőbb pozitív tulajdonsága, hogy saját felhasználói bázissal és adatokkal büszkélkedhet, ami a hirdetők részére korrekt célzást kínál az egész felhasználói csatornát lefedő többcsatornás hirdetési rendszeren át (AppGallery, isplay, Search Ads). Ezenkívül a hirdetési rendszer szoftverfejlesztő készletei lehetővé teszik, hogy a HUAWEI Ads harmadik féltől származó alkalmazásokon és hálózatokon is működjön, mindent összevetve bármely Android-eszközön futtatható.
A HUAWEI Ads hirdetőinek száma 2020 óta a kilencszeresére növekedett, napjainkban már több mint kétszáz iparág kétezernél is több hirdetője használja a rendszert. A hirdetés monitorok száma a négyszeresére növekedett ugyanebben az időszakban, összesen több mint 360.000-re. A platformon naponta 4 milliárd hirdetési kérelem érkezik, és ez a szám 2023-ban várhatóan az ötszörösére fog növekedni. Az Ads Kits támogatásával már 49 ezer alkalmazást integráltak az egész világon. Most az egész HUAWEI Ads forgalmának 40 százaléka érkezik Európából.
„HMS stratégiánk fókuszában régóta az AppGallery állt, ami hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt évben sebes ütemben tudjuk bővíteni a HMS Core-ba integrált alkalmazások számát. Ezenfelül növelni tudtuk az első osztályú forgalmat más kulcsfontosságú szolgáltatásoknál is, mint amilyen példának okáért a Petal Search, a Petal Térkép, a HUAWEI Asszisztens, az AI Search és a HUAWEI Böngésző” – mondta Jaime Gonzalo, a Huawei Mobile Services Europe alelnöke. „- A HUAWEI Ads mellett ezek az elemek képezik az összekapcsolt HMS-ökoszisztémánk alapjait. Úgy tervezték őket, hogy korrekt összhangban működve támogassák fejlesztő partnereink kereskedelmi folyamatait, és azonfelül napi szinten felejthetetlen és élvezetes élményt nyújtsanak a felhasználóknak. És ez csak a kiindulás, terveink alapján az elkövetkezendő időszakokban is a magas színvonalú, továbbfejlesztett megközelítésünkre fogunk építeni.”
Európában a Huawei HMS-ről alkotott vállalkozásbeli elképzelése az modernizált készülékek és az együttműködésen alapuló ökoszisztéma kombinációja. Ezt jól szemléltetik a nemrégiben debütáló HUAWEI Mate 50 Pro és HUAWEI nova 10 okostelefonok, amelyek nagyban támaszkodnak a HMS-ökoszisztéma által támogatott szolgáltatásokra.
***
63 – bármikor – Új játszótér nyílt Szolnokon
Új játszóteret osztottak ki Szolnokon – közölte Szerencsejáték Zrt. a sajtó képviselőivel. Ez a 22. ilyen létesítmény, amely a társaság „A játék összekapcsol!” nevű programjának részeként alakult meg.
A játszótéren olyan vegyített játékelemek kaptak helyet, amelyeket az ép és fogyatékossággal élő gyerekek is kipróbálhatnak, az együttes játékon át ugyanakkor elfogadóbb és befogadóbb felnőttekké válhatnak – írták.
A közlemény idézi Módra Szilviát, a lottótársaság Szegedi Értékesítési Régiójának vezetőjét, aki kiemelte: a fogyatékosság nem lehet korlát.
A társaság karitatív hálózata csaknem húszéves, Szolnokon hat, a régióban összesen 32 karitatív árust alkalmaz – tudatta.
A közlemény idézi Kállai Máriát, a térség fideszes országgyűlési képviselőjét is, aki azt mondta, hogy „a játszótér a gyerekek részére az esélyről szól, ami társítja a fogyatékossággal élő és ép gyermekeket”.
Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere alapján a játszótér a társadalmi beilleszkedést támogatja, tudniillik „a gyerek a gyerekekkel tudja legkönnyebben elfogadtatni magát”.
A Szerencsejáték Zrt. 2017-ben indította el játszótérépítési programját, amit az időszakos, limitált darabszámú Nagykarácsony sorsjegy értékesítésével, játékosaival együttesen finanszíroz.
mti