Egykezes masina, óriási kijelzővel: elért hozzánk is az LG Q6

Egykezes masina, óriási kijelzővel: elért hozzánk is az LG Q6

Széles látószögű szelfikamera, az előlapot hozzávetőleg teljesen beborító monitor és nagy mennyiségű közösségi szerepkör. Szeptembertől már Magyarországon is kapható az LG új mobilja, a Q6, amely bár a középkategóriás eszközök piacán száll versenybe, ezernyi prémium tulajdonsággal büszkélkedhet. A Q6-ot először is fiataloknak tervezték, de mindenki szeretni fogja, akinek kardinális az egykezes multitasking, a elnyűhetetlen üzemidő és a cicoma mentes, de strapabíró kialakítás. Az LG a B. My. Lake és a Strand Esemény hivatalos támogatójaként Zamárdit választotta a gépezet bemutatójának helyszínéül.

Az IDC felmérése alapján 2018-ban az 5,5 colos vagy annál nagyobb monitorú telefonok fogják uralni a átfogó mobilpiacot, és a jövő év közepére már többet fognak értékesíteni belőlük, mint az ennél kisebb képernyős készülékekből. Nem csoda, ugyanis a fiatalok mind gyakrabban a tekintélyes kijelzős telefonokat keresik, melynek legfőbb oka, hogy egyre több multimédiás tartalmat fogyasztanak és osztanak meg. Az egykezes használat is releváns elvárás részükről, a két tulajdonság ellenben csak úgy hozható összhangba, ha nem a szerkezet, hanem a megjelenítő méretét növelik a gyártók, egyre karcsúbb és keskenyebb peremű ház kialakításával.

Egyre mutatósabb a faltól falig megjelenítő

A tudományos felmérés alapján az Y generációba sorolható mobilosok csaknem 70 százaléka konkrétan vonzónak és praktikusnak tartja a terjedelmes kijelzős, vékony peremű okostelefonokat. Nem véltetlen így, hogy az LG idén nyári hónapokban egy olyan konstrukcióval rukkolt elő, amely ezekre a markáns vásárlói igényekre reagál. Az LG Q6 megközelítőleg a egész előlapot beborító, FullVision monitort kapott, melyet egészen vékony perem keretez. Ez a prémium okostelefonoknál megismert és mindinkább nagy sláger kialakítás a Q6 modellel elsőként jelenik meg a szélesebb közönséget elérő középkategóriás, azaz kedvezőbb áron elérhető szerkezetek piacán.

Videó, játék, böngészés egy kézzel

A FullVision kialakításnak hála a Q6 egy kézzel is kényelmesen hasznosítható, és ezzel olyan problémára ad választ, mellyel az okostelefonok tervezői sokáig nem tudtak megbirkózni. 5,5 colos FHD+ kijelzőjén minden videós tartalom kitűnő minőségben jelenik meg, de a mobilos játék és a böngészés is valódi vizuális élménnyé válik. A kutatásban megkérdezettek 90 százaléka éppen a mind többet és többet fogyasztott videós tartalmak folytán választana ilyen mobilt, de 78 százalékuk részére a közösségi médiás felhasználás is roppantul jelentős.

Megosztás és multitasking

Az LG Q6 ezen a szektorban is igyekszik minden igényt kielégíteni. A telefon 18:9-es képarányt kapott, ezáltal a monitort két négyzet alakú ablakra oszthatjuk. Ez nemcsak a multitaskingot, de a közösségi médiára szánt képek elkészítését és megosztását is komfortosabbá teszi. Square Camera Mode funkciójval példaként két fotóból egy képet komponálhatunk, de másfajta kollázsokat is gördülékenyen készíthetünk. A Q6 – szintén az állandó online életet élő felhasználók kedvéért – 100 fokos, széles látószögű előlapi kamerát kapott, mindent összevetve biztos, hogy a szelfi fotókba a legnagyobb baráti társaság is bele fog férni.

Szépség és erő egy készülékben

A cicoma mentes, konkrétan karcsú kialakítású telefon eleganciájával is kitűnik a középkategóriás mezőnyből. A gépezetek kamerája nem emelkedik ki a hátlap síkjából, lekerekített sarkai ugyanakkor finoman követik a monitor vonalait. A stílusos fémkeret, amit az űrkutatásban is használt roppant módon elnyűhetetlen alumíniumötvözetből készítettek, erőt sugároz, és garantálja a tartósságot a szélsőséges helyzetekben is. Példaként egy nyári rendezvényen, ahol a hőség, és a por csaknem program része, és ahol a legjobb koncert szelfihez nélkülözhetetlen egy jó kamerával ellátott telefon. Nem véletlen, hogy az LG a korszerű készüléket az idén rekordszámú, 125 ezer látogatót vonzó két eseményen mutatta be a közönségnek.

Az LG Q6 szeptembertől kapható a hazai szolgáltatóknál, első alkalommal a Telekom és a Vodafone, ezt követően a Telenor kínálatában.