Program indult a szakképző intézmények fejlesztésére Hódmezővásárhelyen

Program indult a szakképző intézmények fejlesztésére Hódmezővásárhelyen

A Hódmezővásárhelyen funkcionáló vállalkozások fejlődéséhez jól kvalifikált és helyes számú munkavállalóra van szükség – nyomatékosította Hegedűs Zoltán (Fidesz-KDNP) alpolgármester az alföldi településben.

A politikus a település szakképző intézményeinek átfogó fejlesztése érdekében indított projektet bemutató szimpóziumon kijelentette, a vállalkozások azt várják az iskoláktól, hogy az iskolákból kikerülő tanulók jól hasznosítható gyakorlati tudással rendelkezzenek.

Ezt elősegíti, hogy a vállalkozások napjainkban már sokkal nyitottabbak a gyakorlati képzésre, s ez részben annak tudható be, hogy egyszerűbbé vált a diákok foglalkoztatása – mutatott rá az alpolgármester, hozzátéve, a modern műszaki megoldás fejlődésével egyre nagyobb igény lesz magasan kvalifikált mesterekre.

Hegedűs Zoltán kiemelte, kormányzati döntésre van szükség ahhoz, hogy azok a fiatalok is egy foglalkozás elsajátítása mellett döntsenek, akik a szakképzésben egyébként kitűnő eredményeket érhetnének el, a gimnáziumokban ellenben csak küszködnek.

Árva-Nagy Sándorné, a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum direktora hangoztatta, az intézmény 453 millió forint uniós segítséget nyert el a szakképzésben diákok, a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésére és az alapkészségek fejlesztésének támogatására.

Szólt arról, hogy 2020 közepéig a centrum négy településben funkcionáló nyolc tagintézményét érintő fejlesztéstől a lemorzsolódás csökkenését, a célzott tanulócsoportos fejlesztésben résztvevő tanulók tanulmányi eredményeinek javulását várják, és azt, hogy a tanárok új tananyagokat és nevelési módszereket alkalmazzanak.

A 4300 diákot tanító centrumban pedagógus- és vezetői továbbképzések indulnak, az infrastruktúrafejlesztések mellett az oktatást segítő eszközöket szereznek be. A tanulói életpályát segítő szolgáltatások indulnak, tehetséggondozó, készség- és képességfejlesztő programok valósulnak meg, például szakmákon átívelő, haladó szellemű módszereket alkalmazó digitális közösségi alkotóműhelyt formálnak ki.

mti